Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΔΡΕΠΑΝΙ… ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ


Άλλο ένα μέτρο της κυβέρνησης για την βελτίωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η τράπεζα θεμάτων στέφθηκε απο απόλυτη επιτυχία. Τα πρώτα στατιστικά αναφέρουν πως 4 στους 10 μαθητές έχουν μείνει μετεξεταστέοι σε τουλάχιστον ένα μάθημα. Μάλιστα το 20% αυτών έχουν κοπεί στα μαθηματικά. Συγκεκριμένα στην Άλγεβρα προκλήθηκε μεγάλο πρόβλημα διότι το 50% των θεμάτων επιλέχθηκε από την τράπεζα.
Αλλά εμείς δεν πρέπει να ανησυχούμε γιατί ο νέος υπουργός παιδείας Α. Λοβέρδος διαβεβαίωσε σε πρόσφατες δηλώσεις του ότι θα πάρει πίσω αυτό το άδικο μέτρο. Δεν μας λέει βέβαια τι θα γίνει με τις υπόλοιπες πτυχές της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης... Η τράπεζα θεμάτων δεν είναι παρά ένα μέτρο του νομοσχεδίου για το νέο Λύκειο. Ακόμα και αν το υπουργείο παιδείας το πάρει πίσω, το λύκειο που ετοιμάζουν δεν θα πάψει να είναι ένα εξεταστικό κάτεργο που θα στέλνει τους μαθητές στα φροντιστήρια προκειμένου να περάσουν την τάξη. 
Αν σκεφτούμε μάλιστα οτι αυτό συμβαίνει παράλληλα με τις χιλιάδες συγχωνεύσεις σχολείων και κλεισίματα τεχνικών σχολών δευτεροβάθμιας ( ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ) δέν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι η εφαρμογή αυτών των μέτρων σημαίνει ότι ένα μεγάλο κομμάτι των μαθητών που οι οικογένειες τους δεν μπορούν να πληρώνουν φροντιστήρια δεν έχουν θέση στο νέο Λύκειο και αναγκάζονται να πηγαίνουν σε τεχνικές σχολές, μειώνοντας τις πιθανότητες εισαγωγής τους στο πανεπιστήμιο, η ακόμα χειρότερα πηγαίνοντας κατευθείαν στον κόσμο της ανεργίας, της επισφαλούς εργασίας, των voucher και των πεντάμηνων. Όσο λοιπόν οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται μέσα στο πανεπιστήμιο με την εισαγωγη διδάκτρων, τις διαγραφές και το σπάσιμο του πτυχίου σε κύκλους σπουδών άλλο τόσο ενισχύονται και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το νέο Λύκειο.  
Και εδώ ανοίγει μια πολλή μεγάλη κουβέντα για το τί εκπαίδευση τελικά θέλουμε. Το Νέο Λύκειο καθώς και το νέο επιχειρηματικό πανεπιστήμιο που προσπαθούν να επιβάλουν έχουν ξεκάθαρη στόχευση, την μετατροπή της μόρφωσης και της έρευνας σε εμπόρευμα, την δημιουργία του εργατικού δυναμικού που αύριο θα δουλέψει σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα για λογαριασμό των επενδυτών- δυναστών του λαού μας και την πειθάρχηση εμάς των νέων από τώρα ώστε να μην σηκώσουμε ποτέ κεφάλι και ανατρέψουμε την σάπια κατάσταση που επιβάλουν διεκδικώντας ένα καλύτερο κόσμο. Αυτό προσπαθούν να οικοδομήσουν χέρι χέρι Κυβέρνηση και Τρόικα με την καθοδήγηση της Ε.Ε.. Εμείς εδώ χρειάζεται, περισσότερο πλέον από ποτέ, να διεκδικήσουμε μαχητικά το πανεπιστήμιο και το σχολείο που θέλουμε. Να βροντοφωνάξουμε μέχρι τις Βρυξέλες ότι η μόρφωση δεν είναι κονσέρβα να πουλιέται. Αντίθετα είναι το όχημα μας για να οικοδομήσουμε έναν νέο κόσμο καλύτερο από αυτόν, είναι το μέσο για να ζει ο λαός καλύτερα και να κάνει την ζωή του πιο εύκολη, πιο ανθρώπινη. Αυτό είναι το δικό μας «Νέο Λύκειο και Πανεπιστήμιο» που θα είναι πάντα στην υπηρεσία του λαού και όχι των επιχειρήσεων.

Η κυβέρνηση, λοιπόν, πιστή στις εντολές της ΕΕ και της Τρόικας επιχειρεί μια συνολική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης, στην δευτεροβάθμια με το νέο Λύκειο και στην τριτοβάθμια με το νόμο Διαμαντοπούλου- Αρβανητόπουλου, κομμάτι του οποίου είναι και οργανισμοί που προσπαθούν να επιβάλλουν αυτές τις μέρες στο πανεπιστήμιό μας, καταργώντας έτσι εντελώς τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, κάνοντας την ένα προνόμιο για τους λίγους και εκλεκτούς που "αντέχει η τσέπη τους". Είναι όμως γελασμένοι αν νομίζουν ότι θα τους αφήσουμε να καταστρέφουν το μέλλον και τις ζωές μας. Την απάντηση θα την δώσουμε όλοι μαζί φοιτητές, μαθητές, καθηγητές, εργαζόμενοι στα πανεπιστήμια με την δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, με την επανεμφάνιση του φοιτητικού και μαθητικού κινήματος, πολιτικοποιημένου και ικανού να επιβάλλει τις ανάγκες του για το συμφέρον της πληττόμενης πλειοψηφίας, να παλεύει για μόρφωση και έρευνα για τις ανάγκες του λαού.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ!
ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ!
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Α.Ε.Π.          Ε.Α.Α.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου